Nabroiłeś fejsbuczku

Zmusiłeś leniwych i nieporadnych blogerów do szukania innych dróg promocji własnej, przewspaniałej osoby. W sumie to przeżywamy nie tylko my, ale i marketerzy zmagający się z fanpage'ami małych firm. Takich, które dotychczas nie miały chęci inwestować w Twoje reklamy i w sumie dalej nie wiedzą, czy chce im się w to wszystko klikać.

Drastycznie spadły zasięgi organiczne, czyli to, co mogliśmy zawdzięczać darmowym treściom na fanpage. Sytuacji nie odratowują memy, i to nieistotne, czy wkleisz Pieseła, Nimfomankę, czy krasnala z Hobbita.

Fuck edgerank? No niby można, ale przecież wtedy żadna firma nie będzie chciała z nami gadać. Większość przyzwyczajona jest do tego, że patrzy się na cyferkę. Lajki są wyznacznikiem zajebistości, wszechwiedzy, marketingowego talentu i zwabiania do siebie tłumu miłych i potulnych fejsbukowiczów. Jak ich masz, możesz kręcić internetowe biznesy. Jak ich nie masz to sorry, skombinuj jakiś skandalik, podepnij się pod innego słynnego blogera, czy celebrytę. Nikt przy zdrowych zmysłach nie patrzy na fanpage z niską cyferką. No bo po co?! Skoro jest jaka jest, oznacza jedno- nie prezentujesz nic interesującego. Nikt Cię nie lubi. Jest fatalnie.

Ale co tam. Nie poddajesz się. Budzisz się co dnia z myślą, że: "Może wcale nie jest tak beznadziejnie?". I jest! Odkrywasz to! Facebook w ramach zmian algorytmu postanowił Cię choć częściowo wynagrodzić promowaniem linków zewnętrznych! Wygląda na to, że już nie ma problemów z zazdrością i bardzo chętnie odprowadza fanów na inne serwisy. Tylko, żeby taki fan wszedł, na przykład, na bloga należy tworzyć odpowiednie treści. Ciekawy content to właśnie to, co sprawi, że zasięg na fanpage wzrośnie i znów zapanują radosne dni w Twoim życiu.

Wśród dotychczasowych szczęśliwców znajdują się nowe vlogowiczki: Jemerced i MacademianGirl. Specjalne aplauz należy się panom: True2Me oraz Ekskluzywnemu Menelowi, którzy z pomocą Rafał Chobot PHOTOGRAPHY stworzyli coś kompletnie wystrzałowego- zapowiedź stylizacji w postaci krótkiego trailera. Jest wysoce prawdopodobne, że Radzka, polska liderka w dziedzinie modowego jutuba będzie musiała przegadać troszkę większą niż dotychczas konkurencję. Nadszedł czas na video-stylizacje!

To oczywiście nie oznacza definitywnej ucieczki z Facebooka. Póki co nie istnieje inne, tak bardzo upowszechnione medium, które pozwala na szybką komunikację z fanami. Podłączamy Instagrama, uzyskujemy kolejny kanał społecznościowy i feedback. Konsultujemy wybór sukienki, fryzury i make up'u, przy okazji spełniając potrzebę życia w jakiejś, mniej lub bardziej, wyimaginowanej społeczności.

top blogs
top blogs